Oyun sektörünün son on yıllık gelişimi incelendiğinde, insanların bilgisayar yapay zekasına karşı gerçekleştirdikleri mücadelelerinden yapım ne kadar profesyonel olursa olsun bir noktadan sonra sıkıntı ve tekrar duygusu yaşayarak uzaklaştıkları gözlenirken, internet üzerinden diğer oyun severlere karşı edinilen tecrübelerin ise bu tarz olumsuz duyguları çok daha nadir biçimde yaşattığı görülebilmekte. Özellikle takımlar halinde gerçekleştirilen rekabetçi karşılaşmaların basit birer hobi olmaktan çıkarak elektronik sporlar başlığı altında kendi klasmanını oluşturması, gelecek yılların en yaygın gösteri organizasyonlarının da başlangıcı olma niteliği taşımakta. Dünya genelinde milyonlarca kullanıcı tarafından kullanılan League of Legends, World of Tanks ve Dota 2 gibi profesyonel yapımların yalnızca Amerika Birleşik Devletleri genelinde bile yıllık otuz milyonu aşkın kişi tarafından izleniyor olması, henüz bu alana ilgi göstermemiş kişileri hayrete düşürüyor. NBA ve Super Bowl Finalleri, Avrupa Şampiyonlar Ligi ve benzer organizasyonları takip eden kişiler ile yarışan League of Legends ve benzeri oyunların turnuvaları, geleceğe umutla bakılmasını sağlıyorlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder